Nordijska hoja

Nordijska hoja je posebna oblika hoje, ki je zadnja leta zelo popularna. Gre za hojo s pomočjo posebnih palic, ki so podobne palicam za nordijsko smučanje (tek na smučeh), le da so prilagojene za različne površine. Tovrstna vadba predstavlja vadbo celotnega telesa, saj h gibanju poleg nog pripomorejo tudi roke in ramenski obroč.

Nordijska hoja je ena najbolj učinkovitih in varnih telesnih aktivnosti in idealna oblika rekreacije, pri kateri ohranjamo vzdržljivost in telesno kondicijo. Je enostavna, prijetna in primerna za vse starostne skupine. Vse kar potrebujete je veliko dobre volje, palice za nordijsko hojo in dobrega učitelja!

Zakaj je različna od navadne hoje

Pri nordijski hoji se med gibanjem aktivno vključujejo tudi mišice zgornjega dela telesa in trupa. Odrivanje z rokami in daljši korak med nordijsko hojo omogočata skoraj 30 % večjo porabo energije v primerjavi z običajno hojo.

Znanstveniki poročajo o višji frekvenci srčnega utripa med nordijsko hojo v primerjavi z običajno hojo pri isti hitrosti gibanja.

Opora palic poskrbi za boljše ravnotežje in večjo varnost pri vadbi. Palice omogočajo, da se teža razporedi tudi na zgornji del telesa, kar delno razbremeni sklepe na spodnjih okončinah.

Zaradi teh dejavnikov je nordijska hoja ena od najbolj varnih in učinkovitih oblik rekreacije.

Komu je namenjena

Nordijska hoja je primerna za vse starostne skupine in vse vrste rekreativcev.

Primerna je za:

  • vse, ki bi radi aktivno preživljali prosti čas v naravi
  • hujšanje, saj se pri tovrstni aerobni aktivnosti vključuje več mišičnih skupin kot pri običajni hoji, kar posledično privede do večje porabe energije
  • rekreativce, ki bi radi bili aktivni skozi celo leto v vseh vremenskih pogojih
  • starejše osebe, ki bi rade ohranjale vitalnost
  • športnike, ki bi radi izboljšali aerobno vzdržljivost.

Začetnikom priporočamo daljše manj intenzivne pohode. Bolj izkušeni in bolje pripravljeni rekreativci pa lahko poskusijo tudi krajše in bolj intenzivne treninge.

Nordijska hoja ni le hoja s palicami

Začetnikom priporočamo obisk tečaja nordijske hoje ali vsaj posvetovanje s strokovnjakom, ker ni vsaka hoja s palicami nordijska hoja. Pri nordijski hoji gre namreč za uskladitev izmeničnega gibanja rok in nog.

Nepravilnost v tehniki lahko povzroči več škode kot koristi. Pravilna tehnika sledi določenim zakonitostim.

Odriv s palicami omogoča bistveno daljši korak v primerjavi z običajno hojo. Palico vbodemo pod ostrim kotom med stopali, kjer pazimo, da je roka v komolcu pokrčena do pravega kota. Z rokami si pomagamo tako, da odrinemo od podlage v smeri nazaj. Z roko potujemo mimo bokov, tako da je ob koncu odriva roka popolnoma iztegnjena. Na koncu odriva palico popolnoma spustimo. Med nordijsko hojo je trup rahlo nagnjen naprej.

Katero opremo potrebujem?

Značilna oprema nordijske hoje so seveda palice. Dolžina palic je v prvi vrsti odvisna od višine posameznika, odvisna pa je tudi od dolžine koraka, ritma hoje, mišične moči in ne nazadnje od vadbenih ciljev.

Okvirno dolžino palic dobimo, če telesno višino pomnožimo z 0,68. Bolje pripravljeni posamezniki lahko uporabljajo tudi daljše palice. Priporočamo še udobna športna oblačila in obutev, ki ima podplat z dobrim oprijemom.

 

Tečaji nordijske hoje potekajo skupinsko ali individualno.